Irani Web

Irani Web

وب تفریحی و سرگرمی ایرانی وب|iraniweb.blogsky.com
Irani Web

Irani Web

وب تفریحی و سرگرمی ایرانی وب|iraniweb.blogsky.com

آیا اشباح وجود دارند؟

شاید اشباح را در فیلم های تلویزیونی دیده باشید و یا داستان هایی درباره آنها خوانده باشید. احتمال هم دارد که از دوستان و آشنایانتان درباره آنها شنیده باشید یا شاید از کسانی باشید که آنها را با چشم خودتان مشاهده کرده اید.

هزاران نفر در سراسر جهان از رؤیت اشباح صحبت کرده اند و آن را تجربه ای فراموش نشدنی و کاملاً واقعی ذکر می کنند. اما آیا اشباح وجود دارند و چرا و چگونه به وجود می آیند؟

 

 

جواب سرراست این است که هیچ کس به طور مشخص نمی داند. با این حال نظریه های بسیاری در توضیح آن چه هزاران نفر در سراسر جهان تجربه کرده و یا حتی در طول تاریخ درباره آن صحبت کرده اند وجود دارد. براساس این تعریف ها به نظر می رسد که چندین نوع شبح وجود دارد و بنابراین لازم است بیش از یک نظریه درباره آنها مطرح کرد.

دیدگاه سنتی درباره اشباح این است که آنها ارواح افراد مرده هستند اما برخی از کسانی که در زمینه اشباح مطالعه کرده اند عقیده دارند احتمال کمی وجود دارد که آنها ارواح باشند. کسانی که عقیده دارند اشباح همان ارواح مردگان هستند می گویند که این ارواح به دلایلی و اغلب در نتیجه یک تراژدی یا آسیب سخت روانی (تروما) بین این صفحه وجود و صفحه بعدی گیر افتاده اند. بسیاری از شکارچیان اشباح بر این باورند چنین ارواحی که مقید به زمین باقی مانده اند نمی دانند مرده اند. یک شکارچی کهنه کار اشباح به نام هانس هولزر می نویسد: «یک شبح معمولاً وقتی انسانی در حالت ترومایی بوده از بدن فیزیکی او خارج شده و اغلب از وضعیت واقعی اش آگاه نیست. ما همه روح هایی هستیم که در قالب یک بدن فیزیکی قرار گرفته ایم. در زمان مرگ، روح ما به بعد بعدی می رود. اما یک شبح به دلیل ضربه روانی، در دنیای فیزیکی ما گیر می کند و نیاز است تا آزاد شود.»

برخی محققان امور ماوراء الطبیعه می گویند اشباحی وجود دارند که به عنوان اشباح باهوش شناخته می شوند. این اشباح در حالت برزخ قرار دارند و پاتوقشان صحنه های مرگ خودشان یا مکان هایی است که در زندگیشان برایشان خوشایند بوده. آنها تا حدی نسبت به حیات آگاهی دارند و در مناسبت هایی که صورت مادی به خود می گیرند هنگام دیده شدن واکنش نشان می دهند. برخی کسانی که عقیده دارند اشباح روح مردگانند ادعا می کنند قادر به برقراری ارتباط با آنها هستند و هنگامی که با آنها ارتباط برقرار می کنند سعی می کنند به این ارواح کمک کنند درک کنند که مرده اند و به سوی مرحله بعدی زندگیشان حرکت کنند.

برخی می گویند این اشباح در محل هایی که زمانی به هنگام انسان بودن در آنها زندگی می کرده اند دیده می شوند. یک سرباز جنگ داخلی آمریکا از پنجره خانه ای که در آن می ایستاده و نگهبانی می داده به بیرون خیره می شود. خنده یک کودک مرده در راهرویی که اغلب در آن بازی می کرده شنیده می شود و انعکاس پیدا می کند. حتی گزارش هایی درباره اشباح اتومبیل ها و قطارهایی داده شده که با این که ممکن است حتی مدت ها پیش از بین رفته باشند باز هم صدایشان شنیده می شود و گاهی دیده می شوند. این نوع از اشباح با دیگران ارتباط برقرار نمی کنند و یا به نظر نمی رسد که از حیات آگاهی داشته باشند. اقدامات آنها همیشه یکسان است. آنها مثل صفحات ضبط -انرژی های باقی مانده ای- هستند که بارها و بارها پخش می شوند. یک لحظه آسیب و یا سانحه روانی زمانی است که تأثیر ماندگاری بر یک ساختمان و یا منطقه به جا می گذارد. البته همه کسانی که درباره امور ماوارء الطبیعه تحقیق می کنند به این که اشباح در محلی که به هنگام انسان بودن زندگی می کرده اند دیده می شوند عقیده ندارند و می گویند این اتفاق خیلی رخ نمی دهد.

فردی به نام استرنج نیشن در تعریف اشباح می گوید که شبح پخش خود تا ابد است. این صفحه می تواند هر چیزی باشد از خلق دوباره برخی از رویدادهایی که آسیب رسانده اند و یا مملو از احساساتند تا پایین و بالا رفتن از یک راهرو .

این که چه چیزی باعث می شود وقایع گذشته ضبط شوند و چرا و چگونه آنها به صورت مکرر اجرا می شوند به صورت رمز و راز باقی مانده است و قابل درک نیست. لورن  فورسلا می نویسد به طور کلی تکرار یک مقطع و یا بخشی از یک رویداد واقعی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.